Δευτέρα 13 Απριλίου 2015

F1 Grand Prix China 2015


    Μια επανάληψη του πρώτου αγώνα θύμισε ο αγώνας της Σαγκάης. Εύκολα και ήρεμα η δεύτερη νίκη της σεζόν στους πρώτους τρεις αγώνες για τον Hamilton και την Mercedes. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο teammate του Βρετανού Nico Rosberg  ενώ τα βάθρο έκλεισε ο Vettel. O καιρός δεν άλλαξε τις ισορροπίες του αγώνα καθώς καθόλη τη διάρκεια του ήταν αίθριος και ηλιόλουστος. Αν και υπήρχε σε κάποια φάση του αγώνα πρόβλεψη για παροδική βροχόπτωση αυτό δεν έδειξε να συμβαίνει στο Κινέζικο Grand Prix

    Ας δούμε όμως τα πράγματα λίγο με τη σειρά. Από το πρώτο κιόλας λεπτό του αγώνα ο Hamilton έδειξε πως ο μόνος πιλότος που θα μπορούσε να τον απειλήσει θα ήταν ο Rosberg για αυτό και πάρκαρε το μονοθέσια του με κλίση προς τα δεξιά στη σχάρα εκκίνησης ώστε να κλείσει τον Γερμανό στη έναρξη του αγώνα. Ο ΗHamilton δείχνει φέτος το απόλυτο φαβορί για την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Προσωπικά μου βγάζει την εικόνα πως θα χάσει μόνο όταν το θελήσει ο ίδιος ή όταν είτε αυτός είτε η ομάδα του θα πραγματοποιήσουν κάποιο λάθος. Αντίθετα ο Γερμανός ομόσταβλος του φαίνεται να μην μπορεί να τον ανταγωνιστεί φέτος παρόλου που μοιράζονται το ίδιο κορυφαίο μονοθέσιο. Ακόμα και από τις συνεχείς ερωτήσεις του στους μηχανικούς του για την κατάσταση των άλλων οδηγών ο Rosberg δείχνει να έχει χάσει την αυτοσυγκέντρωση του στο πρωτάθλημα. 


       Τις δύο Mercedes ακολούθησαν κατά πόδας τα δύο Ferrari. Τον Sebastian ακολούθησε ο Φιλανδός της Ferrari στην Τρίτη θέση. Μάλιστα ο Raikonnen έδειξε να είναι αρκετά ορεξάτος στον προηγούμενο αγώνα. Ενώ ξεκινούσε από την έκτη θέση κατάφερε ήδη από τον πρώτο γύρο του αγώνα να προσπεράσει τα Williams και να σκαρφαλώσει στην τέταρτη θέση. Μάλιστα στο δεύτερο μισό του αγώνα όταν όλοι οι πρωτοπόροι έτρεχαν με τη σκληρή γόμα της Pirelli έδειξε να είναι ταχύτερος από τον Vettel.  Δυστυχώς ενώ πίεζε και άρχισε να πλησιάζει τον Γερμανό σε σημείο DRS η είσοδος του safety car τρεις γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας του χάλασε τα σχέδια.


      Το αμάξι ασφαλείας εισήρθε στην πίστα λόγω σπασμένου κινητήρα της Renault στις πλάτες του Max Verstapen. Κρίμα για τον μικρότερο οδηγό του grid καθώς εκείνη τη στιγμή ήταν όγδοος έπειτα από έναν άψογο αγώνα. Ίσως τελικά η ομάδα της red bull racing να μην έχει τόσο άδικο που είναι εντελώς επικριτική απέναντι στον κινητήρα της γαλλικής εταιρείας. Το σίγουρο είναι πως έχουν  χάσει σημαντική επαφή από την κορυφή αφήνοντας ξεκάθαρα στην Τρίτη θέση την ομάδα της Williams από τη μία να προσπαθεί να ανταγωνιστεί τη Ferrari και από την άλλη να προσπαθεί να αυξήσει τη διαφορά της από τους υπόλοιπους. 


      Ωραία παρουσία στην βαθμολογούμενη δεκάδα τα δύο μπλε μονοθέσια της Sauber, τα οποία δανείζονται κινητήρες της Ferrari. Όλο το 3μέρο έδειξαν να έχουν θελήσει και πάθος να πάρουν ένα καλό αποτέλεσμα ενώ η πίστα της Κίνας φάνηκε να βολεύει πάνω στο στήσιμο του μονοθέσιου τους. Για ακόμα έναν αγώνα αρνητική διαφήμιση του αθλήματος αποτέλεσαν οι επιδόσεις της McLaren. Βέβαια όπως υποστηρίξαμε και εμείς οι ίδιοι μιλούν για οριακή βελτίωση του μονοθέσιου τους αγώνα με τον αγώνα. 



     Γενικά μπορούμε να πούμε πως ο αγώνας της Κίνας δεν πρόσφερε ιδιαίτερες συγκινήσεις ή προσπεράσματα τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν τη δράση. Με ελάχιστες εξαιρέσεις κυρίως από τους rookies του grid για τις μικρότερες θέσεις στην κορυφή κανείς δεν έδειξε να απειλεί ή να απειλείται. Οι Ferrari ήταν σαφώς υποδεέστερες σε χρόνους από τα Mercedes με την μαλακή γόμα γεγονός που δεν τους έδωσε τη δυνατότητα να απειλήσουν σε κανένα σημείο του αγώνα. Ο κόσμος δείχνει ότι πλέον ασχολείται με τις πιο πίσω θέσεις καθώς για την πρώτη πεντάδα εξάδα δεν πραγματοποιούνται άμεσες μάχες. Αυτό πρέπει να αλλάξει αν θέλουμε ένα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα. Καλές οι επιτυχίες των 20χρόνων, καλές οι προσπάθειες των  Button και Alonso να πετύχουν κάτι αλλά το θέαμα αυξάνεται όταν υπάρχουν μάχες για την νίκη και όχι για την 16η θέση.
  Η Formula 1 ανανεώνει το ραντεβού της για το τριήμερο 17 έως 19 Απριλίου στην πίστα του Μπαχρέιν. Ας ελπίσουμε ότι επιτέλους θα δούμε κάποια ρεαλιστική κόντρα μετάξυ των δύο πρώτων ομάδων για τις θέσεις του Podium αν και δεν νομίζω πριν την είσοδο του πρωταθλήματος στις ευρωπαϊκές πίστες οι Ιταλοί να μπορούν να χτυπήσουν στα ίσια τους οδηγούς της Γερμανικής εταιρίας.

Αποτελέσματα:
1 Lewis Hamilton (Gbr) Mercedes GP 1hr 39mins 42.008secs,
2 Nico Rosberg(Ger) Mercedes GP 1:39:42.722,
3 Sebastian Vettel(Ger) Ferrari 1:39:44.996,
4 Kimi Raikkonen(Fin) Ferrari 1:39:45.843,
5 Felipe Massa(Bra) Williams 1:39:50.552,
6 Valtteri Bottas(Fin) Williams 1:39:51.893,
7 Romain Grosjean(Fra) Lotus F1 Team 1:40:01.016,
8 Felipe Nasr(Bra) Sauber-Ferrari 1:40:04.633,
9 Daniel Ricciardo(Aus) Red Bull 1:40:14.125,
10 Marcus Ericsson(Swe) Sauber-Ferrari at 1 Lap,
11 Sergio Perez (Mex)Force India at 1 Lap,
12 Fernando Alonso(Spa)McLaren at 1 Lap,
13 Jenson Button(Gbr)McLaren at 1 Lap,
14 Carlos Sainz(Spa)Scuderia Toro Rosso at 1 Lap,
15 Will Stevens(Gbr)Manor Marussia F1 at 2 Laps,
16 Roberto Merhi(Spa)Manor Marussia F1 at 2 Laps,
17 Max Verstappen(Ned)Scuderia Toro Rossoat 4 Laps
Not Classified:
18 Pastor Maldonado(Ven) Lotus F1 Team 50 Laps completed,
19 Daniil Kvyat(Rus)Red Bull 15 Laps completed,
20 Nico Hulkenberg(Ger)Force India 9 Laps co




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου